Gili Eilanden & Bezoekk - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Florence Linden - WaarBenJij.nu Gili Eilanden & Bezoekk - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Florence Linden - WaarBenJij.nu

Gili Eilanden & Bezoekk

Blijf op de hoogte en volg Florence

17 Maart 2015 | Indonesië, Kuta

Hihi
Op 26 februari kwam ons Charlottje aan :) ( met 4 kilo kaas, wijn en vodka ooohhh wat waren wij blijjj ) . Zij is 2 weken bij ons in gebleven, in die twee weken hebben we wat tempels bezocht en de Gili Eilanden. Toen Charlotte op donderdag aankwam ben ik samen met moniek haar op gaan halen op vliegveld. Het kon ook niet anders of er was weer wat gebeurt en ja hoor charlotte haar koffer stond nog op jakarta.. Die avond heeft ze een korte broek van mij geleend want ja wij gingen natuurlijk gelijk op stap. Toen we na de eerste club in de taxi zaten om naar de volgende te gaan werden we ineens gebeld dat ze voor de villa stonden met de koffer. Dus wij terug naar de villa en de koffer binnengezet en weer doorgegaan!
We zijn een dagje naar Tanah Lot gegaan, deze tempel is erg bekend van de foto’s maar toen wij daar waren ging het weer zoals van ouds picture picture oowhh please picture. Uiteindelijk met een paar Aziaten op de foto gegaan en toen weer verder gelopen. Voor de rest hebben we voornamelijk veel stranden bezocht en heeft charlotte haar eigen plan getrokken als wij op school zaten.
In het weekend van 6,7,8 maart zijn wij naar Gili gegaan. Dit zijn kleine bounty eilanden tussen lombok en bali in. Deze eilanden zijn dus ook met speedboat te bereiken, op de eilanden rijden geen autos en scooters. Ze maken hier vooral gebruik van fietsen of paard en wagen. Op de eerste dag kwamen we rond de middag aan, helaas was het weer iets minder waardoor we noodgedwongen aan het zwembad bier moesten drinken, hardlife… In de avond naar een night market gegaan waar we Indonesisch hebben gegeten. In de avond weer wat drankjes gegaan en daarna redelijk op tijd naar bed gegaan want iedereen was nog gammel van de dag ervoor. Op zaterdag hebben we fietsen gehuurd en snorkel spullen. We zijn het hele eiland rondgefietst, maar helaas hadden we weer regen waardoor alles een beetje grauw leek. Je bent het eiland zo rondgefietst dus we zijn op sommige plekken gestopt voor eten en wat drinken. In de avond zijn we weer naar de foodmarket gegaan en zijn wij daarna naar een reggae bar gegaan waar een band op trad! Super leuke muziek en super chille avond. Op zondag moesten wij helaas weer op tijd met de boot mee waardoor we niet echt meer iets konden ondernemen. Het hotel/hostel waar we verbleven had elke ochtend een super lekker ontbijt, brood, eieren, cornflakes, pannenkoeken, fruit en gewoon allessss .
Op zondag was het dus helaas weer tijd om terug naar huis te gaan . Ondanks het weer een super leuk/chill weekendje gehad, ik ga na het regenseizoen nog een keertje terug naar Gili.
Op de laatste avond dat charlotte hier was, afgelopen woensdag, hadden wij een strand feestje georganiseerd. Met vrienden van school en wat locals, lekker op het strand drankje erbij, gitaar en meebleren met de muziek! De avond uiteindelijk afgesloten in Kuta ( er is een straat waar we meestal gaan stappen ). Op donderdag was het alweer tijd om afscheid te nemen van ons charlottje, men wat was de tijd gevlogennn.
De afgelopen dagen niet hele veel gedaan wat gesurft, naar het strand geweest, poging gedaan tot leren en naar school gegaan. Aankomend weekend is het Nyepi dag in Bali, dit houd in dat wij op zaterdag de villa niet uit mogen. Na het weekend zal ik hier meer over vertellen.

Tot snell xxx

• 25 Maart 2015 - 20:14

Toos Van Zon:

Hei Floorke,
    wat gaaf dat Charlotte kwam! Wat doe jij een hoop cultuur op zeg. Valt de studie ook mee?
    Groetjes en XX Toos