Op onderzoek uit! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Florence Linden - WaarBenJij.nu Op onderzoek uit! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Florence Linden - WaarBenJij.nu

Op onderzoek uit!

Blijf op de hoogte en volg Florence

27 Januari 2015 | Indonesië, Denpasar

Nadat we zaterdag laat waren aangekomen hadden we besloten om zondag/maandag maar op onderzoek te gaan. Het belangrijkste wat we moesten doen was, scooter regelen, simkaart regelen en op zoek naar school (sinds we daar dinsdag om 9 uur moesten beginnen).
Op zondag lekker geluierd aan het zwembad en iemand gebeld die scootertjes kwam brengen ( zie foto ). Het is een heel avontuur we rijden links en iedereen rijd maar door elkaar en maar toeteren, maar we rijden al 3 dagen zonder problemen!!
Zondag avond een paar mensen van school opgezocht in een bar, Velvet! Maar voordat we daar waren was oook nog een hele opgave, probeer maar een taxi te regelen terwijl je niet kan bellen.. dus wij de huisbaas geappt of hij een taxi kon bellen en dat lukte!
In Velvet is het van woensdag tot zondag van 7 tot 12 s avonds voor 60.000 (IDR) free flow bier ( oftewel voor 4 uur zuipenn) haha. Kaart spelletje gedaan en gekletst ( niet de leukste mensen maar he dat komt nog wel).

Maandag is uitgeslapen en daarna op ons gemakje gezwommen even gezond en daarna de simkaart geregeld. Wij op onze scootertjes op google maps het kantoor van Asia Exchange proberen te vinden een of andere toeristische route door allerlei zij straatjes. Maar we zijn er gekomen, zijn wel 50x voorbij het huis gereden maar dat maakt niet uit!
Ik heb nu dus een Indonesisch nummer maar whatsapp nog steeds met mijn Nederlandse nummer.

Toen we eindelijk weer thuis waren leek het ons wel een leuk idee om een kijkje te nemen in Kuta, staat bekend om het uitgaan en restaurants. Eerst nog getwijfeld om met scooter te gaan maar uiteindelijk toch maar met de taxi en dat was maar goed ook!
Komen aan in Kuta bij Sky Garden, super mooie discotheek, waar het tussen 9-11 free flow van cocktails is.. dus je weet wel hoe het is gegaan.
En wij met onze grote mond nog, neeee op tijd naar huis morgen naar school. Officieel op tijd naar huis gegaan we waren voor 12 uur terug maar het was een beetje te gezellig.

Vanmorgen (dinsdag) dus onze eerste schooldag. Wij op onze scootertjes er na toe, ongeveer 20minuten rijden. Komen daar aan in een super grote zaal, 5 uur dood gegooid met informatie en welkom dansjes. Maar wij waren zo slim om geen water mee te nemen .. maar gelukkig kregen we wat te eten en drinken op school. Er zitten voornamelijk alleen Finnen op de opleiding. Uiteindelijk waren we om 2 uur ongeveer klaar en zijn we weer naar huis gereden. Daar gelijk het zwembad in gedoken want mennn wat was het warm, officeel 31 graden maar realfeel 38. En dat in een lange broek en shirt met mouwtjes is dat geen succes ( dit moet op school gedragen worden ).
Rond 5 uur besloten om Kuta weer op te zoeken, beetje winkeltjes kijken en bij een bar/restaurant gegeten. Toen we besloten om naar huis te gaan waren alletwee onze telefoons leeg… dus ook geen tomtom. Dus wij op goed gevoel gaan rijden en uiteindelijk nog redelijk snel thuis gekomen en we hebben maar 1x naar de weg hoeven vragen.

Er zijn al weer zoveel dingen gebeurt dat ik de helft waarschijnlijk al ben vergeten! Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.
Het is hier nu 7 uur later dus, half 10, lig nu op bed en ga zo slapen. Morgenvroeg weer om 9 uur beginnen voor nog een introdag. Donderdag hebben we een excursie.

Tot snell